Sutton bouwde een dikke Ford Mustang met 800pk

exc-5901bc77b3db2bcba696012e

Scroll this

Onlangs kwam Dodge met de opvolger van de Hellcat, de Demon. Een Challenger met 800pk die wheelies trekt, maar ondertussen was Sutton bezig met de concurrent van dit monster: een Ford Mustang met evenveel paarden en misschien nog wel vettere looks.

Om de achthonderd paarden los te laten waren wel wat flinke aanpassingen nodig aan het V8 blok van de Mustang. Sutton heeft er bijvoorbeeld een Stage 2 Whipple supercharger op geschroefd. En dat vraagt natuurlijk ook om een betere intercooler en verbeterde injectors. Al die power is awesome, maar dat hoort de buitenwereld niet. Daarom hangt er onder de Mustang een nieuwe sportkatalysator en een uitlaat met vier pijpen en Active Control wat zoveel betekend als heel veel meer herrie.

Het oog wil ook wat want een standaard Mustang is natuurlijk een beetje tammetjes. Daarom is de CS800 flink verlaagd. 35mm achter en 25mm voor. De KW schokbrekers zijn volledig instelbaar waardoor het niet alleen agressief oogt, maar ook nog eens een goede wegligging garandeert. Iets waar Amerikaanse muscle cars nog wel eens problemen mee hebben. 

Daarnaast is het misschien ook opgevallen dat de body is aangepakt. Er zijn een hoop panelen vervangen voor carbon fiber. Denk aan de side skirts, de front en achter splitter, de achterklep en natuurlijk de motorkap die een Super Snake upgrade heeft gehad. Er moest natuurlijk ruimte gemaakt worden voor de supercharger.

 

Veel meer power en een verbeterde wegligging betekend dat je ook goed wilt zitten. Daarom heeft Sutton elektrisch verstelbare Recaro sportstoelen geplaatst en is het dashboard vervangen voor een Carbon Fiber versie. Gewichtsbesparing alom, of eigenlijk gewichtsverplaatsing want een 1.100 watt Adiofile hifi set moet ook flink wat wegen. 

Je kunt een Sutton CS800 Mustang bestellen voor een schappelijke prijs van ongeveer €77.000. Daar komt nog wel een flinke lading BPM bij, maar daarop kun je dan weer besparen door Sutton te vragen of ze de CS800 maken met een 2.3 liter EcoBoost motor. Dat doen ze met alle liefde, maar of je het dan nog een CS800 mag noemen, dat weet ik niet.