Bewijs: vrouwen veroorzaken de meeste ongelukken

Scroll naar beneden

Iedereen weet het, maar de dames van deze wereld blijven zich verdedigen met nepfeiten en slappe onderzoeken. Maar feit blijft dat vrouwen gewoon niet kunnen autorijden en het meest betrokken raken bij ongelukken. En vanaf nu hoef je daar niet meer voor om je heen te kijken op de snelweg, we hebben keiharde feiten gekregen van de Bond van Verzekeraars.

Je hoeft maar een rondje door het verkeer te doen om je kapot te lachen om domme acties van vrouwen in Peugeots. De auto in de eerste versnelling laten staan bij het achteruit inparkeren, het middenbaanplakken met 80km/u op een 120 km/u-weg en natuurlijk het appen achter het stuur. Het gebeurt vaker wel dan niet. Kortom, de dames van deze wereld missen verkeersinzicht (misschien is een extra rijles geen overbodige luxe?) en zorgen daarvoor voor meer schade dan de gemiddelde BMW-rijder.

Vrouwen schade in verkeer

Dat verklaart de Bond van Verzekeraars nu aan de hand van een onderzoek dat ze deden voor de Telegraaf. De instantie keek naar alle schadeclaims die ingediend werden en keek hierbij naar automerk en autokleur. Resultaat: kleine roze autootjes steken zijn het meest betrokken bij schadegevallen tussen twee auto’s. En wie rijdt er in zo’n blikkie? Juist, een gesjeesde zakenman die altijd haast heeft. Of nee, de vrouwelijke vrouwtjes die blij zijn met hun schattige truttenschuddertjes.

BMW-rijders zijn helemaal niet gevaarlijk

Het mooiste is nog dat de heren in de snelle leasebakken die altijd links plakken en iedereen de middelvinger geven, helemaal niet zo gevaarlijk op de weg zijn. De BMW-rijder komt niet eens door de top drie van dames en bejaarden. Sterker nog, de Bond van Verzekeraars was zelfs geschrokken over de resultaten van het onderzoek. Zij hadden ook verwacht dat de asobakken de schadelijst zouden leiden.

Daarnaast bewezen twee psychologen ook gelijk even dat de kleur van de auto niet het gedrag van de bestuurster uitlokt. Het is dus niet dat een roze auto ineens de hersencellen van de automobiliste achter het stuur uitschakelt. Maar het is iets wat vaak gezegd wordt over bijvoorbeeld hufterig gedrag bij bestuurders van rode auto’s, want rood lokt agressie uit. Overigens is dat dus ook niet waar.

Kortom, de resultaten van het onderzoek bevestigen iets wat we allemaal allang wisten: vrouw achter het stuur: bloed aan de muur.